SZABÁLYZAT
A HUNGAROCAR-2000 ZRT., MINT HITELKÖZVETÍTŐ
MAGATARTÁSÁRA, TEVÉKENYSÉGÉRE VAGY MULASZTÁSÁRA VONATKOZÓ
ÜGYFÉLPANASZOK KEZELÉSÉRŐL
Bevezető
A Hungarocar-2000 Zrt. (a továbbiakban: a Társaság) elsődleges célja az Ügyfelek magas színvonalú kiszolgálása, ennek megfelelően biztosítja, hogy az Ügyfél a Társaság magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban (személyesen vagy telefonon), vagy írásban (személyesen, vagy más által átadott irat útján, postai úton, elektronikus levélben) közölhesse.
A Társaság a panaszkezelés során mindent megtesz annak érdekében, hogy a körülmények által adott lehetőségekhez mérten elkerülje a pénzügyi fogyasztói jogvita kialakulását.
Az Ügyfelektől érkező panaszok kezelése a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően, egységesen történik. A Társaság a panaszokat és a panaszosokat bármilyen megkülönböztetés nélkül, egyenlően, azonos eljárás keretében és szabályok szerint kezeli.
Nem minősül ügyfélpanasznak az Ügyfél által a Társasághoz benyújtott olyan kérelem, amely általános tájékoztatás-, vélemény- vagy állásfoglalás kérésre irányul.
I. A panasz bejelentésének módjai
1. Szóbeli panasz:
a) Személyesen:
a panaszügyintézés helye: 1149 Budapest, Egressy út 17-21.
nyitva tartási idő: H-P: 8:00 – 18:00
b) Telefonon:
telefonszám: 06-1-251-8545
nyitva tartási idő: H-P: 8:00 – 18:00
2. Írásbeli panasz:
a) személyesen vagy más által átadott irat útján a panaszügyintézés helyszínén,
b) postai úton: 1149 Budapest, Egressy út 17-21.
d) elektronikus levélben: info@suzukihaz.hu
3. Az ügyfél eljárhat meghatalmazott útján is. Amennyiben az ügyfél meghatalmazott
útján jár el, a meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell
foglalni.
II. A panasz kivizsgálása
1. A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díj nem számolható fel.
2. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.
3. Szóbeli panasz:
3.1. A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és lehetőség szerint orvosolni kell. A
szolgáltató a telefonon közölt szóbeli panasz esetén az ügyfélszolgálati ügyintéző élőhangos, az indított hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt percen belüli bejelentkezése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.
3.2. Ha az ügyfél a szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet, a szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, valamint telefonon közölt panasz esetén megadja a panasz azonosítására szolgáló adatokat.
3.3. A jegyzőkönyv egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén az ügyfélnek át kell adni, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a panaszra adott válasszal együtt az ügyfélnek meg kell küldeni.
3.4. A jegyzőkönyv legalább az alábbiakat tartalmazza:
a) az ügyfél neve,
b) az ügyfél lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe,
c) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
d) a panasszal érintett szolgáltató neve és címe,
e) az ügyfél panaszának részletes leírása, az egyes panaszelemek elkülönítetten történő
rögzítésével, annak érdekében, hogy az ügyfél panaszában foglalt valamennyi kifogás
teljes körűen kivizsgálásra kerüljön,
f) a panasszal érintett szerződés száma/ ügyfélszám,
g) az ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
h) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, valamint
i) személyesen közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyvet felvevő személy és az
ügyfél aláírása.
3.5. Az azonnal ki nem vizsgált szóbeli panasszal kapcsolatos indokolással ellátott álláspontot a szolgáltató a 4. pontban foglalt határidőn belül küldi meg az ügyfélnek.
4. Írásbeli panasz:
4.1. Az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontot a panasz közlését követő 30 napon belül küldi meg a Társaság az ügyfélnek.
4.2. A szolgáltató a panasszal kapcsolatos indokolással ellátott álláspontot elektronikus úton (a panasz előterjesztésére igénybe vettel megegyező csatornán) küldi meg, amennyiben a panasz az ügyfél által bejelentett és a szolgáltató által nyilvántartott elektronikus levelezési címről vagy a szolgáltató által üzemeltetett, kizárólag az ügyfél által hozzáférhető internetes portálon keresztül került megküldésre, és az ügyfél eltérően nem rendelkezik.
III. A szolgáltató a panaszkezelés során különösen a következő adatokat,
dokumentumokat kérheti az ügyféltől:
a) neve,
b) szerződésszám, ügyfélszám, illetve pénztári azonosító,
c) lakcíme, székhelye, levelezési címe,
d) telefonszáma,
e) értesítés módja,
f) panasszal érintett termék vagy szolgáltatás,
g) panasz leírása, oka,
h) panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő olyan dokumentumok
másolata, amely a szolgáltatónál nem áll rendelkezésre,
i) meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes meghatalmazás és
j) panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.
A panaszt benyújtó ügyfél adatait a személyes adatok védelmére vonatkozó előírásoknak
megfelelően kell kezelni.4
IV. Panaszkezeléshez fűződő tájékoztatási kötelezettség
1. A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására jogszabályban előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a fogyasztónak minősülő ügyfél az alábbi testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat.
a) Magyar Nemzeti Bank pénzügyi fogyasztóvédelmi tárgyú megkeresések fogadására
kialakított elérhetőségei:
levelezési cím: 1534 Budapest BKKP Pf. 777, telefon: 06-80-203-776, e-mail cím:
ugyfelszolgalat@mnb.hu;
Az MNB fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem benyújtása céljára rendszeresített formanyomtatványok elérhetőségei:
MNB ügyfélszolgálaton: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39., a Kormányablakoknál vagy elektronikusan:
https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz#formanyomtatvanyok
menüpont alatt;
b) Pénzügyi Békéltető Testület (a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén)
Elérhetőségek:
levelezési cím: Magyar Nemzeti Bank, Pénzügyi Békéltető Testület, H-1525 Budapest Pf.172, telefon: 06-80-203-776, e-mail cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu;
Az MNB fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem benyújtása céljára rendszeresített formanyomtatványok elérhetőségei:
MNB ügyfélszolgálaton: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6., a Kormányablakoknál vagy elektronikusan:
https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz#formanyomtatvanyok
menüpont alatt;
c) bíróság.
2. A Pénzügyi Békéltető Testület eljáró tanácsa egyezség hiányában akkor is kötelezést tartalmazó határozatot hozhat, ha a Társaság alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztónak minősülő ügyfél érvényesíteni kívánt igénye –sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalkor – nem haladja meg a kétmillió forintot.
3. A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására jogszabályban előírt 30 napos válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a fogyasztónak minősülő ügyfél a Pénzügyi Békéltető Testület, illetve a Magyar Nemzeti Bank előtt megindítható eljárás alapjául szolgáló kérelem nyomtatvány megküldését igényelheti, amelyről a panasz elutasítása esetén a Társaságunk külön is tájékoztatja a fogyasztónak minősülő ügyfelet.
4. A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására jogszabályban előírt 30 napos válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvitája rendezése érdekében a fogyasztónak nem minősülő ügyfél bírósághoz fordulhat.
5
V. A panasz nyilvántartása
1. A panaszokról, valamint az azok rendezését, megoldását szolgáló intézkedésekről a
szolgáltató nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:
a) a panasz leírását, a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölésével,
b) a panasz benyújtásának időpontját,
c) a panasz rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén
annak indokát,
d) az intézkedés teljesítésének határidejét és a végrehajtásért felelős személy
megnevezését,
e) a panaszra adott válaszlevél postára adásának – elektronikus úton megküldött válasz
esetén az elküldés – dátumát.
2. A panaszt és az arra adott választ a Társaság öt évig megőrzi.
VI. A szabályzat hatályba lépése
Jelen szabályzat 2024. augusztus 12. napjától visszavonásig hatályos.
A Társaság jelen szabályzatot – hatályba lépését követően – megismerhetővé teszi Ügyfelei számára:
kifüggeszti Ügyfélszolgálati helyiségeiben, amely megegyezik a panaszügyintézés
helyével: 1149 Budapest, Egressy út 17-21. és közzéteszi honlapján: www.suzukihaz.hu
Társaságunk számára kiemelkedő fontosságú Ügyfeleink elégedettsége, ezért köszönjük,
ha észrevételével megkeres bennünket.
Budapest, 2024. augusztus 12.
Hungarocar-2000 Zrt.
Együd Gábor vezérigazgató
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről 17/A. §
Suzuki Ház A Korlátlan Lehetőségek Háza!
Suzuki Ház A Korlátlan Lehetőségek Háza!